space science

کپلر-۴۵۲

ناسا اعلام نموده برای اولین بار موفق به کشف سیاره ای در خارج از منظومه ی شمسی شده که بر روی آن حیات انسان امکان پذیر است.

سیاره ی مذکور که کپلر-۴۵۲بی (Kepler-452b) نام گرفته، توسط جان جنکینس از اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده به عنوان پسر عموی بزرگتر و مسن تر زمین خوانده می شود و ذکر می گردد در طول سالیان متمادی اولین سیاره ایست که می توان آن را "قابل سکونت" برای انسان خواند، زیرا توانایی نگهداری آب بر روی سطح خودش را دارد.

البته جنکینس می افزاید نباید انتظار داشته باشیم که بشر بخواهد یا قادر باشد در آینده ای نزدیک به کپلر ۴۵۲-بی نقل مکان کند. این عدم انتظار از دو مسئله ناشی می شود، اول اینکه ما با سیاره ای طرف هستیم که ۶۰ درصد بزرگتر از زمین است، لذا جاذبه ی آن به مراتب قوی تر از خانه ی کنونی مان محسوب می گردد و راه رفتن بر رویش بسیار سخت تر خواهد بود.

دلیل دوم هم اینکه با سیاره ی مورد بحث ۱۴۰۰ سال نوری فاصله داریم و لذا اگر روزی قادر شویم با سرعت نور سفر نماییم احتمالاً فضانوردانمان برای رسیدن به دنیایی جدید بیش از یک هزاره در راه خواهند بود.

گفتنیست کپلر-۴۵۲بی تنها ۵ درصد بیش از زمین با ستاره ی خود فاصله دارد، بدین ترتیب هر سال در آن ۳۸۵ روز خواهد بود و غروب و طلوعش نیز چندان با آنچه که هم اکنون تجربه می کنیم تفاوت نخواهد داشت، هر چند که خورشید ۲۰ درصد روشن تر به نظر می آید. سطح آن نیز صخره ایست و اتمسفرش قدری سنگین تر و ضحیم تر، میزان حرارت ستاره ی روشنی بخشش هم با خورشید برابری می نماید.

اما از همه ی تفاسیر صورت پذیرفته که گذر کنیم کشف اخیر ناسا بسیار حائز اهمیت است و یکبار دیگر امیدها را برای یافتن حیات فرا زمینی زنده نموده، کسی چه می داند شاید در آینده ای نه چندان دور عاقبت موفق شویم بیگانگان را ملاقات کنیم.

 

منبع : دیجاتو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan