space science

فرازمینی ها

وظیفه اصلی اخترفیزیکدان‌ها این است که در مورد زندگی خارج از کره زمین فکر کنند اما پیش‌بینی در مورد زندگی فرازمینی‌ها کار بسیار سختی است.

ساموئل لوین - دانشجوی دانشگاه آکسفورد و یکی از افراد این تیم، می‌گوید: ما فقط یک نمونه از حیات حیات روی کره زمین- داریم که روی آن مطالعه کنیم. رویکردهای گذشته ما در زمینه اخترفیزیک تا حد زیادی مکانیسمی بود و بر اساس علوم پایه از جمله شیمی، زمین‌شناسی و فیزیک در مورد بیگانگان پیش‌بینی می‌کردیم. اما در تحقیقات جدید، رویکرد دیگری را جایگزین کردیم که در آن با استفاده از تئوری تکامل پیش‌‌بینی‌هایی انجام دادیم که به جزئیات کره زمین بستگی دارد.

https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAxDAAAAJDczNWYyMzNiLTExZDUtNDA5ZC1iN2MyLTc1YTFlYzY1OTM4Yg.jpg

۷ نقطه منظومه شمسی که امکان کشف حیات فرازمینی در آنها وجود دارد :

۷ نقطه منظومه شمسی که امکان کشف حیات فرازمینی در آنها وجود دارد :

باوجود اینکه هنوز نتوانسته‌ایم وجود هیچ نوع حیاتی را در جایی دیگر جز سیاره‌ی خانگی خود ثابت کنیم، جستجو برای حیات فرازمینی از هر زمان دیگر بیشتر شده است. اکنون با افزایش دانسته‌های ما از منظومه شمسی و همچنین جمع‌آوری اطلاعات بهتر به‌وسیله فضاپیماها و کاوشگرهای مختلف، از هر زمان دیگری به کشف حیات در منظومه شمسی نزدیک‌تر شده‌ایم .

آیا موجوداتی دیگر در فضا زندگی می کنند؟

آیاتی از قرآن کریم با صراحت عنوان می‌کنند که در کرات دیگر هم موجوداتی مانند انسان و حتی حیوانات و گیاهان وجود دارند که البته احادیث و روایات هم این امر را تأیید می کنند.

در اینجا آیاتی از قرآن و نیز احادیث و روایاتی که وجود حیات بر سیارات دیگر را تأیید کرده اند با هم مرور می کنیم


persian gulf

The Persian Gulfis a mediterranean sea in Western Asia. The body of water is an extension of the Indian Ocean

through the Strait of Hormuz and lies between Iran to the northeast and the Arabian Peninsula to the southwest. The Shatt al-Arab river delta forms the northwest shoreline.

ارتباط افزایش کربن دی اکسید با گرمایش جهانی

براساس تحقیقات انجام شده از سوی بنیاد ملی علم که در مجله Nature (طبیعت) منتشر شده، این رابطه مورد بررسی قرار گرفته و طی آن  شواهد متقاعد کننده ای درباره این مسئله ارائه شده که افزایش دی اکسید کربن عامل ایجاد قسمت وسیعی از گرمایش زمین بوده است.


دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan